Kuntoutuskurssit

Reumaliiton koulutus- ja tapahtumakalenteri löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta www.reumaliitto.fi

Reumaliiton järjestämiä sopeutumisvalmennuskursseja vuonna 2021 löydät osoitteesta www.reumaliitto.fi/sopeutumisvalmennus . Tarjolla on parikursseja, yksilökursseja, ja verkkokursseja. Kursseilla käsiteltäviä aiheita ovat muunmuassa;  henkiset voimavarat ja sairauden kanssa jaksaminen, kipu ja uupumus, ihmissuhteet, työelämässä jaksaminen.

Suomen Reumaliitto ja MTLH järjestävät tuettuja lomia. Näiden lomien sähköinen hakukaavake täytetään lomajärjestön kotisivulla www.mtlh.fi . Paperisen lomatukihakemuksen voi tulostaa lomajärjestön kotisivulta tai tilata reumaliitosta. Lisätietoja tuetuista lomista löytyy MTLH:n kotisivuilta.

Tiedot Kelan kuntoutuksena järjestettävistä kursseista ja ryhmistä löytyvät Kelan verkkosivulla olevasta hakukoneesta. Kursseja voi hakea esim. sairauden, ajankohdan tai alueen mukaan. Hakukone kertoo montako vapaata paikkaa kurssilla on. Hakukoneen löydät osoitteesta Kuntoutuskurssijärjestelmä (kela.fi)

Kunnonpaikka- kuntoutuskurssien esitteet löydät etusivulta kohdasta "uutiset"

Kuntoutuspaikkoja:

www.valistekuntoutuspaikkasi.fi - Kruunupuisto, Kuntoutuskeskus Kankaanpää, Virve Lahti, Virve Oulu

www.harmankuntoutus.fi - Härmän Kuntoutus ja Kylpylä

Lohja Spa, Kivitippu, Ruissalon kylpylä järjestävät yksilökursseja